neděle 13. dubna 2008

Andrea BOCELLI - Vivere (The Best Of)

Po menší přestávce zaviněné pracovními povinnostmi jsem opět připravil nový příspěvek. Tentokráte to bude zase z úplně jiného hudebního šuplíčku než doposud. Chtěl bych se věnovat člověku, který ač těžce zkoušen životním osudem dopřává ostatním lidem nádherné chvíle při poslechu jeho nádherného hlasu. Hlasu o kterém zpěvačka Celine Dion řekla: "Kdyby uměl bůh zpívat, určitě by zpíval velice podobně jako Andrea Bocelli".


Andrea Bocelli - narozen 1958



Sen jednoho z nejslavnějších zpěváků světa začal v Toskánsku, na venkově. V místě, které často zachycují malíři, kde se odehrává řada nádherných oper. Pochází z vesnice Lajatico nedaleko Pisy. Narodil se s nevyléčitelnou oční chorobou, která způsobila, že ve dvanácti letech oslepl. Často ale opakuje větu: „Věci, které nevidím, cítím srdcem." Andrea Bocelli má doma malé nahrávací studio, klavír a nádhernou sbírku desek s vážnou hudbou. Vystudoval sice práva na univerzitě v Pise, nicméně hudba ho přitahovala stále víc a víc. "Inspirovaly mě operní árie z Pucciniho a Verdiho tvorby. Jsou nádherné" říká Andrea Bocelli a dodává: „Tehdy jsem byl také fascinován hlasem italského tenora Franka Corelliho. Moje matka na to dnes moc nevzpomíná, ale tenkrát nebyla ráda, že mě přitahuje hudba. Chtěla, abych dostudoval univerzitu. Život zpěváka jí připadal nejistý. Chápu ji. Na drsném toskánském venkově by tahle profese nikoho pořádně neuživila."
Po absolutoriu univerzity pracoval rok jako právník. Jednoho dne však zjistil, že jeho idol, tenor Franco Corelli, dával nedaleko jeho bydliště soukromé hodiny zpěvu. Andrea k němu začal chodit. Po večerech si vydělával hrou na piano v barech (hrál melodie od Sinatry, Aznavoura...), přes den se učil správně zpívat. Rodiče však byli proti. „Byl jsem pevně rozhodnutý. Pochopil jsem, že zpívání je pro mě obrovsky důležité. Neměl jsem ale odvahu říci to svému otci do očí. Napsal jsem mu proto dopis. Byla to doba, kdy jsem měl neustále dojem, že se rodiče až příliš strachují o moji budoucnost."

Se svojí manželkou se seznámil v baru. „Vešla jsem dovnitř, hrál na piano," vzpomíná půvabná Andreova žena Enrika. „Okamžitě jsem podlehla jeho kouzelnému hlasu. Byla to láska na první pohled. Tehdy mi bylo sedmnáct, a v tomto věku se snadno zamilujete. Andrea mne přitahoval. Viděla jsem v něm někoho, na koho se mohu spolehnout, člověka, který mě za každých okolností ochrání, muže, o něhož se budu moci vždy opřít. Je autorita. Je silnější než já," konstatuje Enrika. Chodili spolu pět let, potom se vzali. Dnes spolu mají dva syny - Amose a Mattea.
Superhvězda jménem Bocelli se zrodila v roce 1992. Od barového piana se v průběhu několika měsíců vyšvihl na mezinárodní pěvecké nebe. Vše začalo tím, že italskému zpěvákovi Zuccherovi poslal Andrea svou nahrávku. Zucchero tehdy potřeboval druhý hlas do duetu Miserere, do písně, která se dodnes zpívá po celé západní Evropě při různých slavnostních příležitostech. „Zucchero mi zavolal, nabídl mi spolupráci a já byl v sedmém nebi," vzpomíná Bocelli.
Druhý velký úspěch přišel o dva roky později, v roce 1994. Andrea byl pozván na písňový festival v San Remu. Dosáhl absolutně nejvyššího počtu bodů v historii této soutěže a suverénně vyhrál první cenu. Objevil se ze dne na den a svým krásným hlasem smetl všechny své evropské konkurenty. Brzy nato nahrál své debutové album Il mare calmo delta sera. Pořádá šňůru úspěšných koncertů. Jeho školený hlas v pop písničkách se rázem zalíbil italskému publiku. A nejenom italskému. Alba Romanza, nebo Sacred Arias s nenapodobitelně zazpívanou vánoční písní Tichá noc měly obrovský úspěch v Německu, Francii, Británii, Nizozemsku...
Velice rád objevuje nepoznané. Není to tak dávno, co přijal pozvání do jednoho parašutistického klubu. Bez jakýchkoli předchozích příprav se ještě téhož odpoledne vrhl střemhlav z letadla letícího několik tisíc metrů nad zemí. Sám říká: „Vždy jsem měl rád maximálně aktivní život a nesnáším čekání. Má profese mě trochu omezuje. Posuďte sami: letiště, hotelový výtah, vybalit kufr, pódium a zase letiště, další hotel... Pokud jste na výsluní, musíte cestovat po světě, zpívat v divadlech a bojíte se, že byste mohli jednoho dne ztratit kontakt s obyčejným životem. Proto si pokaždé vychutnávám chvilky, kdy jsem zase zpátky doma, v Toskánsku, a mohu sedět za pianem a zpívat jen tak pro radost několika přátelům," dodává skromně zpěvák, jehož nádherný hlas obdivují miliony.
Každý zná jeho hit Con te partiro. Prodal více než 60 miliónů svých desek, zpíval pro Clintona, Bushe, Jana Pavla II., britskou královnu. Nevidomý italský tenorista Andrea Bocelli bilancuje a vydává své první Best Of. Nádherná kolekce, na které najdete Bocelliho nejoblíbenější popové skladby včetně čtyř nových skladeb.




Původně jsem sem opět chtěl vložit nějaké video z YouTube, ale nedokázal jsem se rozhodnout které neboť všechny skladby interpretované Bocellim jsou nádherné. A protože si myslím, že i ostatním lidem tohoto famózního zpěváka, který přiblížil lidem krásu operní hudby, nemusím předkládat ukázku s tím aby věděli o koho jde, tak jsem se nakonec rozhodl, že video nebude a místo toho si většina poslechne celé jeho album Vivere - The Best Of Andrea Bocelli

Žádné komentáře: